Problem z brakiem świateł mijania-długich, wentylatorem itd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piomus6
    Classic
    • 2014
    • 12

    Problem z brakiem świateł mijania-długich, wentylatorem itd

    Zamieszczone przez qu_bek
    Do dzieła
    qu_bek, spokojnie jak będę miał chwilę czasu coś się zapoda w najbliższych dniach. Z racji że będzie to X zlot to chciałbym aby był wyjątkowy co wiąże się z większą grupą organizatorów z fajnymi pomysłami.
  • acidburn
    Drive
    • 2012
    • 44
    • Octavia I (1U2)
    • AGU 1.8 20VT 150 KM

    #2
    Problem z brakiem świateł mijania-długich, wentylatorem itd

    Witam.

    Otóż sprawa wygląda tak. W piątek gdy wracałem z pracy uruchomiłem samochód i gdy zapaliłem światła stwierdziłem, że nie ma ich. Nie widnieje kontrolka na desce o włączonych światłach mijania. Podświetlenie działa normalnie lecz nie mam mijania tylko pozycyjne. Długie zapalają się tylko jak chcę mrugnąć. Gdy włączam wentylator brak reakcji. Podgrzewanie szyby też nie działa podobnie z kierunkami i wycieraczkami. Awaryjne się włączają.
    Reszta elektryki tj. centralny, szyby, wsteczny, pozycje, podświetlenie zegarów, radio działa.

    Nie działa: drogowe, mijania, kierunki, wentylator ( AC ), wycieraczki

    Sprawdziłem bezpieczniki - wszytko ok
    Sprawdziłem wiązki kabli - ok - nie wydaje się być popalone, przypalone, nadpalone, pogryzione
    Obstawiam przekaźniki. Jak to sprawdzić i ew. który by odpowiadał za ten cały bałagan ?

    Wymieniłem od 2 Pasków i 1 Octavii włącznik świateł - mój u nich działa ich u mnie nie . Czyli to nie to....

    Proszę o pomoc - ew. namiary na dobrego elektryka w okolicach Warszawy, Ożarowa Mazowieckiego, Sochaczewa.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Sprawdź przekaźnik odciążający ( styk X ). Jest w skrzynce przekaźników pod kierownicą, dolny rząd drugi od lewej o ile widzę z rozpiski...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • acidburn
        Drive
        • 2012
        • 44
        • Octavia I (1U2)
        • AGU 1.8 20VT 150 KM

        #4
        A mozesz mi powiedziec lopatologicznie jak go sprawdzic metoda home edition

        Komentarz

        • aniol
          RS
          • 2012
          • 5228
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          acidburn, Najlepiej podmień albo w sklepie powiedz o co chodzi że chcesz sprawdzić. Ale na pewno masz kogoś znajomego z octavią to ci użyczy na chwile.
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz

          • acidburn
            Drive
            • 2012
            • 44
            • Octavia I (1U2)
            • AGU 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Ja mam benzyniaka, czy w dieslach wystepuja takie same tzn o tych samych wartosciach ? I drugir pytanie czy w paskach tez sa takie same ? Bo na chwile obecna mam tylko paska pod reka.

            Komentarz

            • aniol
              RS
              • 2012
              • 5228
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              acidburn, Każdy przekaznik ma swoje oznaczenie,możesz go porównać z tego paska.
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              Pozdrawiam ANIOL

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                Zamieszczone przez acidburn
                A mozesz mi powiedziec lopatologicznie jak go sprawdzic metoda home edition
                Od spodu powinny być cztery nóżki ( trzy w jedną stronę i czwarta w poprzek ). Dwie zewnętrzne z tych trzech, oznaczone 85 i 86, to cewka przekaźnika - jak podasz na nie 12V przekaźnik powinien złapać. Wtedy powinno być przejście pomiędzy dwoma pozostałymi nóżkami ( oznaczonymi jako 30 i 87 ). Jak odłączysz zasilanie od 85/86 to między 30 i 87 powinna być przerwa.

                Dodatkowo na dole od spodu skrzynki ( pod miejscem na przekaźniki ) powinny być śruby do podkręcenia przewodów zasilających. Pierwszy od lewej to chyba właśnie magistrala 75x ( czyli to co odłącza przekaźnik odciążający X ). Przed wyjęciem przekaźnika możesz zmierzyć woltomierzem, czy na przekręconej stacyjce jest tam 12V względem masy.

                Jeśli nie ma tam napięcia to wyjmij przekaźnik i sprawdź w skrzynce czy na środkowym z tych trzech styków ( oznaczonym 30 ) jest napięcie 12V.
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                • acidburn
                  Drive
                  • 2012
                  • 44
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGU 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  Sprawdzilem wszystko o czym mowiliscie. Napiecia w ww miejscach sa. Sprawdzilem przekazniki metoda chalupnicza. Nawet zainstalowalem je di sprawnej oct i dzialaja. Ze sprawnej w mojej nie. W skrzynce przekaznikow napiecia sa. Wszystko wydaje sie byc ok. Gdzie mam jezzcze szukac ? Czy ktos w wolnej chwili moglby pomoc ? Najlepiej z okolic Ozarowa Maz? Oczywiscie nie za free. Dzieki i prosze o pomoc

                  Komentarz

                  • adamsz
                    Classic
                    • 2014
                    • 1

                    #10
                    U mnie problem rozwiązała wymiana przełącznika od świateł. Wyciągnij go i spróbuj drucikiem na krótko spiąć jeśli pojawi się kontrolka świateł to po problemie

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      acidburn, sprawdź czy w skrzynce bezpieczników na bezpiecznikach nr. 2, 24, 25, 26, 27 masz napięcie po przekręceniu kluczyka ( zajrzyj od tyłu do skrzynki bezpieczników; do tych w/w powinien dochodzić jeden wspólny gruby ( 16mm2 ) przewód czarny z żółtym paskiem ( ten sam który wychodzi z dołu skrzynki przekaźników 75x ).
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • acidburn
                        Drive
                        • 2012
                        • 44
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGU 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        adamsz - wymienialem juz w sumie 4 przelaczniki. moj zawsze dzialal u innych. innych u mnie nie. przelacznik odpada.

                        Komentarz

                        • aniol
                          RS
                          • 2012
                          • 5228
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          acidburn, Jeżeli obce przełączniki u ciebie nie działają a twój u nich działa to przyjrzał bym sie jeszcze kabelkom dochodzącym do przełącznika czy tam nie ma feleru.Zauważ że cztery z pięciu problemów dotyczą tego przełącznika.Tam bym szukał problemu.
                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                          Pozdrawiam ANIOL

                          Komentarz

                          • acidburn
                            Drive
                            • 2012
                            • 44
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGU 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            aniol, tylko zauważ, że mi nie tylko światła nie działają ale też wentylator ( ac ), kierunki, ogrzewanie tylnej szyby, zapalniczka, wycieraczki... nie znam się na tyle, ale nie wiem co ma wspólnego włącznik świateł do reszty podzespołów.

                            [ Dodano: Nie 22 Cze, 14 20:45 ]
                            adamsz - a które kableki zewrzeć aby to zadziałało ? które piny ?

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Przekaznik 109 jakby co
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • acidburn
                                Drive
                                • 2012
                                • 44
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGU 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                109 z tego co wiem jest od pompy paliwa. Samochód odpala bez problemu. Brakuje tylko tego co wyżej napisałem.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  To samo mialem w ALH. Brak kierunkow, wycieraczek, nadmuchu. Wymiana tego przekaznika rozwiazala problem.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • acidburn
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 44
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AGU 1.8 20VT 150 KM

                                    #18
                                    Tylko ja nie przypominam sobie bym taki miał o takim oznaczeniu. A to może mieć wpływ ? Kurde...w sumie to sprawdząłem inne...ten wykluczyłem, bo mówię co to może mieć z znaczenie... ale tak jak mówiłem... śladów nadpalenia brak, nie widać by było coś pośniedziałe... i już dostaje pierdolca... :/ Jutro sprawdzę ten przekaźnik... a jakie to ma oznaczenie fabryczne ? Ile to kosztuje ?

                                    To pojadę i zakupie.

                                    Najwyżej będę mieć 2 na zapas...

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Ori okolo 100zl, zamienniki po 30-40zl. U mnie na poczatku bylo tak, ze trzeba bylo walnac piescia w okolicach przekaznikow i wszystko wracalo do normy. Potem jak juz prawie bylem pewien, to wystarczylo wyciagnac ciut przekaznik i zaczynal na chwile dzialac, wiec bylo jasne co sie dzieje.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        #20
                                        acidburn, sprawdzałeś napięcie na tych bezpiecznikach o których pisałem? Na tym grubym przewodzie pod przekaźnikami ( podkręcony pod nakrętkę jako pierwszy od lewej od spodu pod skrzynką przekaźników ) jest 12v po przekręceniu kluczyka?
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • acidburn
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 44
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AGU 1.8 20VT 150 KM

                                          #21
                                          kowal - na bezpiecznikach jeszcze nie sprawdzałem, jutro to zrobię. Sprawdzałem też sam przekaźnik. Połączyłem sobie tak jak napisałeś - zasilanie 12V z aku na 86 + 85 i sprawdzałem czy jest przejście na tych 2 pozostałych. I działał. Sprawdzałem czy zasilanie dochodzi. Dochodzi. Sprawdzałem czy gniazdo ma zasilanie. Też ma. Kable pod skrzynką przekaźników też sprawdzałem. Bez przekręcenia nie ma zasilania. Po przekręceniu jest 12v. Myślę aby kupić przekaźnik i zobaczyć jaki będzie efekt.

                                          Komentarz

                                          • kowal 2002
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 5161

                                            #22
                                            acidburn, jeśli na podkręconym od spodu przewodzie ( oznaczonym 75x ) było napięcie po przekręceniu kluczyka ( i włączeniu świateł, wentylatora itd. ) to przekaźnik jest OK. Koniecznie sprawdź czy pojawia się napięcie na tych bezpiecznikach. Jeśli nie to jest gdzieś problem z przewodem między tą śrubą na skrzynce przekaźników a złączem z tyłu skrzynki bezpieczników ( tam w te bezpieczniki, od tyłu, powinna być wsadzona taka pionowa zwora ).
                                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                            Komentarz

                                            • acidburn
                                              Drive
                                              • 2012
                                              • 44
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AGU 1.8 20VT 150 KM

                                              #23
                                              kowal 2002, sprawdzilem bezpieczniki. Prad nie dochodzi. Sprawdzilem czy prad dochodzi do skrzynki bezpiecznikow - dochodzi. Jest 12v. Kabel ma polaczenie z listwa przekaznikow i skrzynka bezpiecznikow. Szukam dalej. Albo to bedzie ten pieprzony przekaznik w moim przypadku nie 190 a 167. Albo cos innego

                                              [ Dodano: Pon 23 Cze, 14 18:03 ]
                                              kowal 2002, sprawdzilem jeszcze raz. Prad jednak dochodzi do bezpiecznikow... :/ dziwne... podaje normalnie 12 v na kazdym z wymienionych przez Ciebie...

                                              [ Dodano: Pon 23 Cze, 14 18:24 ]
                                              Nie wiem co tu jest grane...poddaje sie... raz jest prad...raz go nie ma...

                                              Ps. Poddałem się - oddałem samochód do mechaniora. Zobaczymy co on powie na ten temat. Przekaźniki sprawne, prąd jest tylko nie tam gdzie trzeba....nie wiem. Pożyjemy zobaczymy. Jak odbiorę auto to zdam relację.

                                              [ Dodano: Sro 25 Cze, 14 13:44 ]
                                              Odebrałem auto. I teraz dla potomnych. Nie żaden przekaźnik. Nie skrzynka z bezpiecznikami...


                                              A wiecie co ? Kostka przy stacyjce została wypalona, a raczej 1 gniazdo, które powoduje odcięcie i podanie zasilania 12V. Zasilanie owszem było, ale przy rozruchu jest ono wyłączane by nie " marnować " prądu np. jak zostawimy na włączonych światłach albo włączonym wiatraku itd. Odcina a potem załącza ponownie i tu był pies pogrzebany. Koszt naprawy 100zł. Ja bym pewnie w życiu na to nie wpadł albo by mi to ruski rok zajęło.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...